facebook
 
 

O OBOZIE

 


Bieganie jest Twoją pasją? Chcesz podnieść swoje kwalifikacje? Może wyda Ci się to nieprawdopodobne, ale Ilya Markov - mistrz świata, wicemistrz olimpijski, profesjonalny trener (m.in. były trener polskiej kadry chodziarzy i trener-asystent Henryka Szosta) - zaprasza Cię na obóz biegowy!!!

 

Obozy biegowo-jogowe pod kierunkiem Ilyi Markova to:

1. Obozy wzorowane na profesjonalnych zgrupowaniach sportowych, dostosowane do możliwości uczestników – amatorów.

2. Obozy prowadzone przez sportowca i trenera posiadającego na swoim koncie międzynarodowe sukcesy (reprezentant Rosji w chodzie sportowym: 1996 r. - srebrny medal na igrzyskach Olimpijskich w Atlancie, 1998 r. - mistrzostwo Europy, 1999 r. - mistrzostwo świata).

3. Niepowtarzalna szansa na podniesienie swoich kwalifikacji biegowych i odkrycie nieznanych większości amatorom metod treningowych.

4. Analiza i poprawa techniki biegowej.

6. Indywidualne konsultacje i możliwość korzystania z wiedzy i doświadczenia Ilyi Markova.

7. Zajęcia z jogi jako ciekawe i ważne uzupełnienie treningu biegowego.

8. Motywujące spotkania z wybitnymi sportowcami.

9. Kameralna atmosfera, ograniczona ilość uczestników sprzyjająca efektywnej pracy.

10. Atrakcyjne ośrodki szkoleniowe w pięknych okolicznościach przyrody.

 

 

Ilya Markov z grupą biegaczy podczas treningu.
Fot. Darek Gruszka

 



Obóz weekendowy

Obóz weekendowy przeznaczony jest dla ropoczynających swoją przygodę z bieganiem jak i dla średniozawansowanych biegaczy. Szczególna uwaga będzie zwrócona na przygotowanie ogólnorozwojowe, które jest niezbędne dla każdego biegacza, chcącego poprawić swój wynik. W ostatni dzień wspólnie zrobimy długie wybieganie. Długość i intensywność tego akcentu będzie dobierana indywidualnie. Na obozie przedyskutujemy przygotowanie dietetyczne do startu i odżywianie podczas zawodów. Każdy uczestnik obozu pozna ciekawe i skuteczne metody treningowe, które można wykorzystać w przygotowaniach do każdego rodzaju biegu i na każdym dystansie.


7-dniowe obozy dla maratończyków

7-dniowy obóz poświęcony jest ostatniemu etapowi przygotowań do maratonu. Szczególna uwaga będzie zwrócona na przygotowanie ogólnorozwojowe, które jest niezbędne dla każdego biegacza, chcącego poprawić swój wynik. Czas zostanie wykorzystany na ostatnie mocne akcenty treningowe. Pod koniec zgrupowania zaplanowane jest długie wybieganie testowe - stanowi ono odpowiedź, na ile zawodnik przygotowany jest do startu. Długość i intensywność tego akcentu będzie dobierana indywidualnie - bieg odbędzie się z prędkością „startową”. Na obozie przedyskutujemy przygotowanie dietetyczne do startu i odżywianie podczas zawodów.
Obóz jest szczególnie dedykowany osobom przygotowującym się do startów na dystansie maratońskim. Zapraszamy jednak także osoby, które na razie nie planują takich startów, albo myślą o nich w dalszej perspektywie. Każdy uczestnik obozu pozna bowiem ciekawe metody treningowe, które można wykorzystać w przygotowaniach do każdego rodzaju biegu i na każdym dystansie.

Treningi biegowe poprowadzi Ilya Markov, były trener polskiej kadry chodziarzy i trener-asystent Henryka Szosta, najlepszego obecnie polskiego maratończyka. Więcej informacji o trenerze tutaj.

Trening biegowy to nie tylko bieganie... Ćwiczenia rozciągające z Ilyą Markovem

Fot. Darek Gruszka



Joga dla biegaczy

Połączenie wzmożonego wysiłku z praktyką jogi przynosi wiele korzyści. Ciało łatwiej znosi obciążenia treningowe i ma większe zdolności do regeneracji po treningu. Mięśnie pod wpływem wielokilometrowych treningów bardzo często się zbijają, co przy zaniedbaniu gibkości obniża odporność na kontuzje. Umiejętność świadomego rozluźniania pomaga znosić odczucie zmęczenia mięśni podczas długiego biegu. Coraz częściej możemy spotkać biegających joginów na ścieżkach biegowych, ale też na trasach maratonów. Obydwie te aktywności są obecnie bardzo popularne w Europie i na świecie. Praktyka jogi otwiera stawy, rozciąga mięśnie i więzadła, wycisza nadmiernie pobudzony układ nerwowy i pogłębia oddech.

Trening biegowy uzupełnia to wspaniałe działanie o wytrzymałość krążeniowo-oddechową. Bieg pobudza i rozgrzewa ciało, pozytywnie wpływa na wegetatywny układ nerwowy. Wydzielające się w dużych ilościach endorfiny podnoszą nastrój i samopoczucie. Joga ma na celu zrównoważenie ciała i umysłu, rozluźnienie miejsc nadmiernie napiętych i zmęczonych oraz wzmocnienie miejsc słabych.

Joga - doskonałe ćwiczenia uzupełniające trening dla biegaczy.
Fot. arch. Małgorzata Markov

 


Joga dysponuje pozycjami doskonale rozciągającymi mięśnie nóg i ramion. Praktyka assan może więc wpłynąć na technikę biegu, co w wymierny sposób przełoży się na wynik. Elastyczność mięśni zwiększa tolerancję na zmęczenie. Praktyka jogi oprócz aspektów fizycznych, rozwija świadomość i uważność, co pomaga unikać kontuzji. Wyciszony, sprawny umysł lepiej koncentruje się na określonym celu i łatwiej mu znosić negatywne projekcje umysłu, powstające np. po 35 km maratonu...

 

Zajęcia z jogi odbędą się pod czujnym okiem Małgorzaty Markov, dyplomowanej instruktorki jogi. Więcej informacji o Małgorzacie Markov znajduje się tutaj.


Zapraszamy do zapisów na obóz - wypełnij formularz.